dissabte, 19 de novembre del 2011

Reflexionant sobre les mates...

En aquesta nova entrada, m'agradaria fer una petita reflexió sobre les matemàtiques i allò que les envolta per tal de fer una primera aproximació que ens introdueixin de ple en aquestes.


Què són les mates?

Les matemàtiques són una ciència oberta i en evolució, que estudia les propietats i relacions entre aspectes abstractes com ara números, figures geomètriques, símbols, etc. per tant, les matemàtiques no són només nombres, si no que cal considerar, a més a més, la lògica, la geometria, la mesura, o l’estadística entre d’altres. A més a més, són un instrument de comunicació que té un llenguatge propi. A grans trets, podem dir que tot el que ens envolta són matemàtiques, la terra en que vivim, les objectes que toquem, l’espai exterior, etc.

ImageChef Word Mosaic - ImageChef.com


Per a qué serveixen? Són necessáries ensenyar-les a l'escola? per qué?

Les matemàtiques tenen un paper funcional, ja que serveixen per ajudar-nos a resoldre problemes de la vida quotidiana i a entendre el món en què vivim. És per això, la importància d’ensenyar-les i transmetre-les des de edats infantils, ja que tenen un paper formatiu en la mesura que desenvolupen capacitats intel·lectuals com ara el raonament lògic, la simbolització, l’abstracció, la creativitat, l’atenció i la memòria. A més a més, són una bona base per a estudis superior i la vida laboral, però també per afrontar reptes del dia a dia de les persones.

ImageChef Word Mosaic - ImageChef.com


Com hauria de ser un bon mestre de matemàtiques?

Per tal d’arribar a ser un bon mestre de matemàtiques , és necessari que, en primer lloc, ens plantegem una sèrie d’interrogants com ara: què volem aconseguir; què volem transmetre als infants; com programar una classe; quins materials emprar; quines propostes realitzar; com saber si realment han aprés alguna cosa etc. I per últim, ha de dominar els continguts matemàtics de l’educació infantil, tenir una actitud positiva, saber quins objectius, continguts, orientacions metodològiques i formes d’avaluar s’estableixen a l’etapa i reconèixer l’atenció a la diversitat. Però sobre tot, aprendre a ser crítics, creatius, autònoms en les decisions i realitzar una formació continuada al llarg de la vida per tal de continuar aprenent i formant-se.

ImageChef Word Mosaic - ImageChef.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada