dimarts, 31 de gener del 2012

Reflexions finals de l'assignatura!

En aquesta darrera entrada de blog de l'assignatura de El pensament Matemàtic i la seva Didàctica (22021), m’agradaria fer una petita reflexió personal sobre tot el que m’ha aportant i el que he après gràcies a haver-la cursat durant el tercer curs de la carrera de grau d’Educació Infantil.

Personalment, he de dir que gràcies a aquesta, he pogut adquirir molts coneixements i aprenentatges sobre com aproximar i treballar amb els més petits el pensament matemàtic a l’aula d’infantil. Aspectes que abans desconeixia que podien tenir una implicació formativa vinculades amb aquesta àrea del saber, crec que ara a poc a poc estic adquirit una mirada didàctica envers aquest aspecte.

A més a més, ara he pogut aprendre quins conceptes i coneixements han d’adquirir els infants vinculats amb aquesta disciplina, segons l’edat, per tal d’adaptar les diferents propostes i activitats a les seves necessitats i requeriments, ajustats segons el seu nivell maduratiu i necessitats individuals. D’aquesta manera, he sabut apreciar que realment tot el que ens envolta són matemàtiques i que només hem d’ensinistrar la nostra mirada per tal de saber captar-ho.

En relació amb això, m’agradaria mostrar-vos un reportatge molt interessant que vaig veure fa un parell de setmanes al programa de Cuarto Milenio de la quatre i que ara us vull mostrar, perquè li vaig veure ràpidament un implicació directa amb les matemàtiques i em va ajudar molt a creure que realment tot el que ens envolta són matemàtiques. Aquest reportatge parla sobre la ciència de la Cimàtica, què és una disciplina que tracta de demostrar que l’ordre de l’harmonia apareix en totes les estructures de la realitat. Per tal de mostrar-ho, realitzen un experiments amb el so (coneixent l’estreta relació de la música amb les matemàtiques) que no us deixarà indiferents.



Aquest és l’enllaç al vídeo:
http://www.cuatro.com/cuarto-milenio/programas/Musica-Magica_3_1532276796.html

En definitiva, crec que ara sóc més capaç de plantejar propostes i planificar activitats per a els nens d’infantil, que no pas abans. Sóc conscient que encara hi ha un llarg camí i tinc present la importància de la renovació pedagògica i la necessitats de continuar-nos formant al llarg de la nostra vida. Però crec que aquest ha estat un bon principi, un pas ferm que m’ha obert tot un camp d’actuació, m’ha aportat moltes eines i estratègies per treballar les matemàtiques amb els infants, i en definitiva, una nova forma de concebre les matemàtiques per transmetre-la als meus futurs alumnes d’una manera lúdica, divertida, motivadora, significativa i plena d’aprenentatges i coneixements.

Adéu amics!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada